Δίκτυο 200 καταστημάτων στο εξωτερικό σχεδιάζει η Coco-mat

Από: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26519&subid=2&pubid=113257880

ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ ΤΩΝ ΗΠΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ
 
«Χρησιμοποιώντας τα γραφεία και το έμπειρο και ικανό ανθρώπινο δυναμικό του ομίλου Libra μπορούμε να επεκταθούμε πολύ πιο γρήγορα και πολύ πιο αποτελεσματικά στις διεθνείς αγορές. Είναι κάτι που επιζη
«Χρησιμοποιώντας τα γραφεία και το έμπειρο και ικανό ανθρώπινο δυναμικό του ομίλου Libra μπορούμε να επεκταθούμε πολύ πιο γρήγορα και πολύ πιο αποτελεσματικά στις διεθνείς αγορές. Είναι κάτι που επιζητούσαμε. Αυτό ήταν κάτι που μας έκανε να πούμε 'ναι' σε μια τέτοια συμφωνία. Βέβαια, η συμμετοχή ενός τέτοιου ομίλου στο σχήμα μας, μας δίνει τη δυνατότητα πλέον να έχουμε καλύτερη πρόσβαση σε όλες τις τράπεζες, εντός και εκτός συνόρων».
Παύλος και Μιχάλης Ευμορφίδης, ιδρυτές της Coco-Mat Medittera Α.Ε
Στη δημιουργία ενός εκτεταμένου δικτύου καταστημάτων στο εξωτερικό, το οποίο θα αποτελείται από 200 σημεία και θα έχει ισχυρή παρουσία σε Γερμανία και ΗΠΑ, στοχεύει μέσα στην επόμενη πενταετία η ελληνική βιομηχανία Coco-mat, μετά και τη συμφωνία με τον όμιλο Libra. Όπως λέει μιλώντας στην «Η» ο συνιδριτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μιχάλης Ευμορφίδης, η ώθηση στη διεθνή επέκταση της Coco-mat αλλά και οι συνέργειες που μπορούν να αναπτυχθούν ανάμεσα στις δύο εταιρείες μέτρησαν καταλυτικά στην απόφαση για συνεργασία με τον όμιλο Libra.
Συνέντευξη στον Γιώργου Μανέττα

Πώς προέκυψε η συνεργασία με τον όμιλο Libra; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να πείτε «ναι» στην πρόταση της οικογένειας Λογοθέτη;
Η οικογένεια Λογοθέτη ήταν για πολλά χρόνια πελάτες της εταιρείας μας. Γνώριζαν για περισσότερα από 17 χρόνια τι εστί Coco-mat, τη φιλοσοφία και τα φυσικά συστατικά που χρησιμοποιούσαμε για την παρασκευή των προϊόντων μας. Όταν το 2007 δημιούργησαν την αλυσίδα ξενοδοχείων «Grace» έγιναν πλέον σταθεροί πελάτες μας. Στα ξενοδοχεία τους στη Μύκονο και στη Σαντορίνη, αλλά και αλλού, χρησιμοποιούσαν προϊόντα της Coco-mat. Έτσι, λοιπόν, αναπτύχθηκε μια αμοιβαία συμπάθεια.
Πέρυσι, εκδήλωσαν για πρώτη φορά ενδιαφέρον να συμμετάσχουν πιο ενεργά στην εταιρεία. Αυτό που μέτρησε πολύ στο να πούμε το «ναι» στην πρότασή τους, ήταν οι συνέργειες που θα αναπτύσσονταν μεταξύ των εταιρειών μας, αλλά και στην ώθηση που θα μπορούσαμε να δώσουμε στην επέκταση των εργασιών μας εκτός συνόρων, τόσο για τα καταστήματα λιανικής όσο και για τις πωλήσεις μας στον ξενοδοχειακό κλάδο. Ένα παράδειγμα συνέργειας είναι το εξής: στα επτά ξενοδοχεία Hayatt που θα κατασκευάσει ο όμιλος Libra στη Βραζιλία μέσα στην επόμενη τριετία η Coco-mat θα αναλάβει να τα προμηθεύσει με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό, από τα στρώματα, τα έπιπλα, τα λευκά είδη κ.α.
Συνδέεται η απόφασή σας με κεφαλαιακές ανάγκες ή οικονομικές δυσκολίες;
Σε καμία περίπτωση. Για πάνω από είκοσι χρόνια ήμασταν από τις λίγες εταιρείες που υπήρχαν στην Ελλάδα χωρίς δανεισμό. Δεν είχαμε πάρει ούτε ένα ευρώ δάνειο. Συνεπώς, η συμφωνία με την οικογένεια Λογοθέτη και τον όμιλο Libra δεν είχε αυτό το σκοπό.
Σε αυτή τη συμφωνία εμείς συνεισφέρουμε το καλό «όνομα» της εταιρείας και ένα διεθνές δίκτυο, ενώ η άλλη πλευρά διαθέτει κάτι που εμάς μας λείπει: τα 25 γραφεία σε διάφορες περιοχές του κόσμου από την Κίνα μέχρι τη Βραζιλία και από την Αμερική μέχρι την Αυστραλία. Είναι ένας πολυσχιδής όμιλος με επιχειρηματική δραστηριότητα από τη ναυτιλία, την αεροπορία, τα ακίνητα, την ενέργεια και τα ξενοδοχεία.
Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να ξεκινήσουμε από το μηδέν για να διεισδύσουμε, σε κάποιες αγορές που δεν έχουμε παρουσία, π.χ. Σιγκαπούρη. Χρησιμοποιώντας τα γραφεία και το έμπειρο και ικανό ανθρώπινο δυναμικό του, μπορούμε να επεκταθούμε πολύ πιο γρήγορα και πολύ πιο αποτελεσματικά στις διεθνείς αγορές. Είναι κάτι που επιζητούσαμε. Αυτό ήταν κάτι που μας έκανε να πούμε «ναι» σε μια τέτοια συμφωνία. Βέβαια, η συμμετοχή ενός τέτοιου ομίλου στο σχήμα μας, μας δίνει τη δυνατότητα πλέον να έχουμε καλύτερη πρόσβαση σε όλες τις τράπεζες, εντός και εκτός συνόρων.
Πώς οραματίζεστε την εταιρεία μετά από κάποια χρόνια; Ποιοι είναι οι άμεσοι στόχοι που θέτετε μετά και την παραπάνω συμφωνία;
Οι στόχοι μας είναι καταρχήν δύο: να επεκτείνουμε το υφιστάμενο δίκτυο των καταστημάτων Coco-mat στον κόσμο, το οποίο σήμερα αριθμεί τριάντα σημεία στο εξωτερικό και να τα φθάσουμε σε διακόσια σε ορίζοντα πενταετίας. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι πρέπει να επιταχύνουμε τον ρυθμό υλοποίησης των νέων καταστημάτων ανά τον κόσμο, με βάση το υπάρχον μοντέλο. Οι δύο βασικές αγορές στόχοι, είναι η αγορά της Γερμανίας και των ΗΠΑ. Σε αυτές θα διοχετεύουμε όλη την ενέργεια και τα κεφάλαιά μας. Και από την άλλη πλευρά, θέλουμε να αναπτύξουμε, πολύ περισσότερο απ' ότι σήμερα κάνουμε το κομμάτι που αφορά το κομμάτι των πωλήσεων σε οργανισμούς και ξενοδοχεία.
Γιατί επιλέγετε να δώσετε έμφαση στις αγορές των ΗΠΑ και της Γερμανίας;
Είναι δύο αγορές στις οποίες έχουμε μία παρουσία. Έχουμε ένα κατάστημα στη Νέα Υόρκη που τα πάει περίφημα. Έχουμε επίσης δύο καταστήματα στη Γερμανία, ένα στο Βερολίνο και ένα στο Αμβούργο, όπου πάνε εξαιρετικά.
Μέσα στον επόμενο μήνα θα έχουμε ξεκινήσει και ένα τρίτο κατάστημα στο Ντίσελντορφ, και έπεται η Στουγκάρδη και το Μόναχο. Και έχουμε διαπιστώσει ότι είναι δύο αγορές που εκτιμούν πάρα πολύ τα προϊόντα μας, και τι πρεσβεύουν. Είναι ώριμες για το δικό μας concept. Στην Κίνα έχουμε δώδεκα καταστήματα και μέχρι το τέλος του φθινοπώρου, ο master franchisee (αντιπρόσωπος) σχεδιάζει να λειτουργήσει ακόμη επτά.
Ποιες είναι οι προσδοκίες σας στο κομμάτι του ξενοδοχειακού τομέα;
Καταρχάς να πω ότι υπάρχει μια μεγάλη αγορά που περιμένει να τις δώσουμε κάτι διαφορετικό. Στις ξενοδοχειακές μονάδες που θέλουν να διαφέρουν από τις υπόλοιπες εμείς συμβάλουμε με τα προϊόντα μας, τα οποία κατασκευάζονται από 100% φυσικά υλικά. Δεν υπάρχουν πολλές εταιρείες που προσφέρουν την προστιθέμενη αξία που δίνουν τα προϊόντα μας. Έχω την πεποίθηση ότι στο τέλος της πενταετίας οι πωλήσεις προς τα ξενοδοχεία θα συνεισφέρουν περισσότερο από το μισό στις συνολικές πωλήσεις. Ήδη, στην Ελλάδα το 30% των πωλήσεών μας προέρχεται από τον ξενοδοχειακό κλάδο. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο στοίχημα που έχουμε θέσει ως εταιρεία, καθώς έτσι θα δημιουργήσουμε και μεγαλύτερο ρεύμα προς τη λιανική πώληση. Οταν κάποιος δοκιμάσει το στρώμα από το ξενοδοχείο, μπορεί μετά να το αναζητήσει στα καταστήματα.
ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ
ΑΝΑΚΑΜΠΤΟΥΝ ΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ
Με τι ρυθμούς κινούνται από την αρχή του 2014 οι πωλήσεις και τα κέρδη της Coco-mat; Πώς προβλέπετε να κινηθούν τη φετινή χρονιά;
Ήδη, το πρώτο τρίμηνο του 2014 είναι πολύ καλύτερο από το αντίστοιχο διάστημα του 2013, με τις πωλήσεις μας να σημειώνουν αύξηση 20% και λίγο καλύτερο σε σύγκριση με το τέταρτο τρίμηνο του 2013 (+5%). Είναι πλέον εμφανής μια τάση ανάκαμψης των πωλήσεων λιανικής. Η υψηλή ποιότητα των προϊόντων μας, τα φυσικά και οικολογικά συστατικά από τα οποία παράγονται, η φιλοσοφία της εταιρείας μας και οι ανταγωνιστικές τιμές είναι αυτό που μας κάνει να ξεχωρίζουμε και να καταγράφουμε αυτές τις επιδόσεις. Όσον αφορά στη φετινή χρονιά, πιστεύω ότι θα κλείσουμε με μια αύξηση της τάξης του 20% στις πωλήσεις μας, αλλά και σημαντικά ενισχυμένη κερδοφορία. Και όλα αυτά παρά τη γενικότερη κάμψη της κατανάλωσης στον κλάδο μας, ο οποίος δέχεται ασφυκτικές πιέσεις από τη μείωση της οικοδομικής δραστηριότητας.

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Περιεχόμενα